До уваги платників податків!

ГУ ДПС у Київській області повідомляє платників податків, що з умовами отримання адміністративних послуг, які надаються ГУ області, зокрема з умовами отримання ліцензій, переліком необхідних документів та зразками заповнення заяв можна ознайомитись на субсайті ГУ ДПС у Київській області у розділі: Дільність, підрозділ: Адміністративні послуги, що розміщений  за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/.

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Податковий календар на 28 серпня 2024

ГУ ДПС у Київській області нагадує, що середа, 28 серпня 2024 року є останнім днем сплати єдиного внеску, нарахованого за липень 2024 року, гірничими підприємствами за найманих працівників - абз. перший ч. 8 ст. 9 Закону України № 2464.

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

 

Комунікаційна податкова платформа - засіб оперативного діалогу з бізнесом та громадськістю

ГУ ДПС у Київській області нагадує, що для оперативного зворотного зв’язку з платниками податків працює Комунікаційна податкова платформа Головного управління ДПС у Київській області.

Звернення від представників бізнесу та громадськості приймаються на електронну скриньку kyivobl.ikc@tax.gov.ua .

Є питання стосовно податкового чи іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, пропозиції щодо необхідності проведення заходів з визначеної тематики – звертайтесь на Комунікаційну платформу ГУ ДПС у Київській області !

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

 Приймання від населення та реалізація через бджільницькі торговельно-заготівельні пункти продуктів бджільництва: Чи потрібен РРО/ПРРО ?

ГУ ДПС у Київській області інформує, що   відповідно до п. 27 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО/ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабміну України від 23.08.2000 №1336, СГ мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО/ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій у разі приймання від населення та реалізації через бджільницькі торговельно-заготівельні пункти продуктів бджільництва, обладнання та інвентарю для пасічників.

Абзацом третім п. 2 Постанови № 1336 установлено, що у разі перевищення річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів/послуг 500 тис. грн. на один суб’єкт господарювання, для форми проведення діяльності, визначеної п. 27 Переліку, застосування РРО/ПРРО є обов’язковим.

Відповідно до п. 2 додатка до постанови Кабміну України від 07.02. 2001 № 121 «Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій», у разі перевищення граничного розміру розрахункових операцій, СГ зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати РРО/ПРРО та проводити розрахунки з застосовуванням РРО/ПРРО.

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

До уваги ВПМ: Право на податкову знижку

ГУ ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166  ПКУ.

Відповідно до п.п.166.3.1 п.166.3 ст.166 ПКУ, платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема частину суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, визначених згідно зі ст.175 ПКУ.

Платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року. Таке право виникає у платника якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується або купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла - п.175.1 ст.175 ПКУ.

Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст.175 ПКУ, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому, зокрема, збудований об'єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання – п.175.4 ст. 175 ПКУ.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься – п.п.166.4.3 п..166.3 ст.166 ПКУ.

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Коди бюджетної класифікації для сплати рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів

ГУ ДПС у Київській області інформує, що згідно з п. 256.1 ст. 256 ПКУ, платниками рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів є лісокористувачі - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, фізичні особи (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичні особи - підприємці, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.

Наказом Мінфіну від 14.01.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію» зі змінами і доповненнями затверджено Класифікацію доходів бюджету з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів:

-     13010100 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування»;

 -    13010200 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування)»;

 -    13010300 «Надходження сум реструктурованої заборгованості рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів».

Нагадуємо, що реквізити рахунків для сплати платежів для платників Київської області розміщені на субсайті ГУ ДПС у Київській області за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv, Також з реквізитами рахунків можна ознайомитись у центрах обслуговування платників ДПІ Київщини.

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Податковий борг у міжнародних правовідносинах

ГУ ДПС у Київській області інформує, що згідно з п.п. 14.1.154 п. 14.1 ст. 14 - ПКУ податковий борг у міжнародних правовідносинах - це грошове зобов’язання з урахуванням штрафних санкцій, пені за їх наявності та витрат, пов’язаних з його стягненням, несплачене в установлений строк, що на підставі відповідного документа іноземної держави є предметом стягнення, яке може бути звернуто відповідно до міжнародного договору України.

Грошове зобов’язання в міжнародних правовідносинах - зобов’язання платника податків сплатити до бюджету іноземної держави відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені законодавством такої іноземної держави - п.п. 14.1.38 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Документ іноземної держави, за яким здійснюється стягнення суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах - рішення компетентного органу іноземної держави про нарахування податкового боргу до бюджету такої держави, що на запит зазначеного компетентного органу відповідно до міжнародного договору України підлягає виконанню на території України п.п. 14.1.53 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Податкове повідомлення в міжнародних правовідносинах - письмове повідомлення контролюючого органу про обов’язок платника податків сплатити суму грошового зобов’язання, визначену документом іноземної держави, за яким здійснюється погашення такої суми грошового зобов’язання відповідно до міжнародного договору України - п.п. 14.1.158 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Відповідно до п. 104.1 ст. 104 ПКУ, надання допомоги у стягненні податкового боргу в міжнародних правовідносинах, за міжнародними договорами України, здійснюється в порядку, передбаченому ПКУ, з урахуванням визначених ст. 104 ПКУ особливостей.

Контролюючий орган після отримання документа іноземної держави, за яким здійснюється стягнення суми податкового боргу в міжнародних правовідносинах, у тридцятиденний строк визначає відповідність такого документа міжнародним договорам України. У разі невідповідності такого документа повертає його компетентному органу іноземної держави. Якщо зазначений документ визнано таким, що відповідає міжнародним договорам України, контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення в міжнародних правовідносинах у порядку, передбаченому ст. 42 ПКУ - п. 104.2 ст. 104 ПКУ.

Податковий борг у міжнародних правовідносинах перераховується у гривні за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, визначеним Національним банком України на день надсилання такому платнику податків податкового повідомлення - п. 104.3 ст. 104 ПКУ).

Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Які ФОП - платники ЄП ІІ-ІУ груп можуть проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або ПРРО

ГУ ДПС у Київській області нагадує, що
перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних РРО з використанням розрахункових книжок (далі - РК) та книг обліку розрахункових операцій (далі - КОРО), а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування РРО/ПРРО є обов’язковим, встановлено постановою Кабміну України від 23.08.2000 №1336  (далі - Постанова №1336).

При здійсненні роздрібної торгівлі на території села, селища товарами (крім підакцизних товарів) ФОП – платникам ЄП ІІ-ІУ груп дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО/ПРРО з використанням РК та КОРО.

Зазначена норма не застосовується за наявності хоча б однієї з таких умов:
- роздрібна торгівля здійснюється в торговельному об’єкті, в якому також здійснюється торгівля підакцизними товарами;

- такі ФОП також здійснюють дистанційну торгівлю, зокрема, через Інтернет;
- сільськими, селищними, міськими радами прийнято рішення про обов’язкове застосування на території села, селища РРО/ПРРО.

У разі перевищення річного обсягу розрахункових операцій з продажу – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, на один структурний підрозділ/пункт продажу товарів, застосування РРО/РРО є обов’язковим.
Залишаємось на зв’язку:

Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Про терміни сплати туристичного збору

ГУ ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п.п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ, податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради.

Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.

Залишаємось на зв’язку:

           Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

                 З якого періоду може повернутись до першої або другої групи ФОП – платник ЄП, який перевищив дозволений для  відповідної групи обсяг доходу та переходив  на застосування іншої групи єдиного податку?

ГУ ДПС у Київській області нагадує, що розмір доходів, за умови дотримання яких фізичні особи – підприємці мають право перебувати у відповідній групі платників єдиного податку, визначені пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

У разі перевищення платником ЄП першої або другої групи обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, ФОП повинна здійснити перехід на застосування іншої ставки податку (змінити групу ЄП) або відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування.

У подальшому ФОП може повернутись або здійснити перехід на сплату ЄП як платник першої або другої групи з початку календарного року, наступного за роком, в якому нею виконано вимоги, визначені п. 291.4 ст. 291 ПКУ щодо обраної групи ЄП, у тому числі і щодо обсягу доходу.

Залишаємось на зв’язку:

           Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

           Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській  області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

                              Які відомості має містити довідка про доходи ФО, що надається податковим агентом для заповнення декларації про майновий стан і доходи для використання права на податкову знижку

 ГУ ДПС у Київській області нагадує, що згідно з    п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ, платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за встановленою формою.  

На вимогу контролюючого органу, та в межах його повноважень, платники податку зобов’язані пред’являти документи та відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку - п.п. «в» п. 176.2 ст. 176 ПКУ.

Оскільки затвердженої форми довідки про доходи, яку повинні надавати податкові агенти на вимогу платника податків, нормами чинного законодавства не передбачено, довідка надається у довільній формі, крім загальної інформації про фізичну особу (П. І. Б, реєстраційний номер облікової картки, період роботи), у ній обов’язково зазначається така інформація:

-     сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою);
-     розмір та сума податкової соціальної пільги;

-     сума нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб.

Залишаємось на зв’язку:

          Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Заповнення реквізиту «Призначення платежу» при сплаті податкового боргу/заборгованості

ГУ ДПС у Київській області нагадує, що  у разі самостійного погашення платниками податків заборгованості, заповнення реквізитів «Призначення платежу» платіжних інструкцій здійснюється відповідно до Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Мінфіну України від 22.03.2023 №148.

Під час заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції платники заповнюють такі поля:

  • «Код виду сплати»;
  • «Додаткова інформація запису».

У полі «Код виду сплати» при сплаті коштів платниками у рахунок погашення податкового боргу/заборгованості необхідно зазначити код сплати 140.

У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. 

Для  прикладу: код виду сплати: 140, додаткова інформація: сплата податкового боргу з податку на додану вартість.

Якщо платником не зазначено або зазначено код виду сплати, відсутній у додатку 1 до Порядку №148, та вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання/єдиний внесок за кодом виду сплати 101.

Залишаємось на зв’язку:

           Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

           Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській  області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

                                      Як здійснюється перереєстрація неприбуткової організації у разі внесення змін до установчих документів?

ГУ ДПС у Київській області нагадує, що Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабміну України від 13.07.2016 № (далі – Порядок).  

При зміні організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою «зміни», до якої додаються копії документів відповідно до п. 6 Порядку. Заява та копії документів повинні бути подані протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації змін, а у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється - протягом 10 календарних днів з моменту виникнення зазначених обставин.

Реєстраційна заява та копії зазначених документів можуть бути подані  неприбутковою організацією в один із таких способів:

-     особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;

-     поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;

-     засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону;

-     державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему оподаткування неприбуткової організації. Така заява передається в електронній формі в установленому порядку технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань до контролюючих органів разом з відомостями про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу згідно із Законом.

Залишаємось на зв’язку:

           Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua 

           Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській  області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

ГУ ДПС у Київській області